Review: Mystery Case Files Ravenhearst (PC) @ Female-Gamers

In deze zoek- en vindgame is het de bedoeling dat je een mysterie rondom het Spookslot Ravenhearst op moet lossen. Je hebt een dagboek voor je, alleen missen de belangrijkste pagina’s en deze moet je dus terug zien te vinden. Doorzoek de kamers van het Spookslot op aanwijzingen en los de puzzels op die op je pad komen.nnnn

rnrnAls detective aan het begin van een level krijg je een pagina met verschillende kamers van het huis te zien. Je loopt ze allemaal door. Je krijgt per level een tijd, van 70 minuten en moet je een aantal voorwerpen zoeken in de hele rommelige kamers. Er staat een hele hoop rotzooi in en af en toe kan het erg lastig zijn om iets te vinden. Je krijgt een beperkt aantal hints, als deze op zijn, dan heb je pech! Goed doorzoeken dus. Daarnaast kun je natuurlijk veel rondklikken op voorwerpen op de hoop dat je goed klikt. Doe je dit te vaak, dan gaat er één minuut van je tijd af.rnrn

rnrnJe kunt altijd terugkeren naar de kaart om een andere kamer eerst te doorzoeken op bruikbare voorwerpen. Als je genoeg aanwijzingen hebt gevonden als je de kamers allemaal doorgezocht hebt op aanwijzingen, ga je naar een aanwijzingspuzzel. Deze zet je in elkaar en lees je een stuk van het dagboek. Als je het scherm krijgt die je in elkaar moet puzzelen door voorwerpen te bewegen, zou ik je dolgraag willen vertellen wat er dan gebeurt. Maar tot op heden heb ik deze niet op kunnen lossen, oeps… Ook gaan er vijf minuten van je tijd af en zijn je hints weg. rnrn

rnrnDe game ziet er wel wat somber, luguber en donker uit. Maar dat is ook vrij normaal voor een game op een Spookslot! Die zien er alles behalve fris gekleurd uit. Het is lastig om de voorwerpen te vinden en de hints mogen soms wel wat rijker vloeien van mij. Ik vind deze game dus ook pittig en heb hem niet helemaal uit kunnen spelen. Maar heb al wel een goede indruk van deze game gekregen. rnrnDe game is zeker een uitdaging, zeker als je dol op mysteries bent. Er zijn veel puzzels om op te lossen en de kamers zijn chaotisch genoeg om je van uren speelplezier te voorzien. Leuke bijkomstigheid is, als je een kamer verlaat om even ergens anders te gaan spoorzoeken en gaat terug, dan is het level veranderd of moet je andere voorwerpen zoeken. rnrn

rnrnSysteemeisenrnWindows 2000 / XP / VistarnProcessor 600 MHz rn128 MB RAM geheugen rnDirectX 6.0 of hogerrnrnWat kost het?rnVoor €9,99 is de game voor jou.