Review: Anno Create a new World op de DS @ Female-Gamers

Ubisoft heeft de game Anno – Create a new World uitgebracht en wij van Female-Gamers mochten deze testen. Deze strategie game is voor de Nintendo DS en de Nintendo Wii uitgebracht. Het gaat erom dat je landen ontdekt, populatie opbouwt, schatten zoekt, vrienden maakt en nog veel meer! Lees zelf maar en oordeel wat jij van de game vind!

Als je de game start krijg je de eerste keuze al voor je voeten, ga je de ‘story mode’ (verhaallijn) volgen of ga je meteen voor het continue spelen. Voor mij is de game helemaal nieuw en besluit ik bij de story mode te beginnen, wat ook aangeraden word in het boekje zodat je alles een beetje leert kennen en de besturing onder de knie kunt krijgen.

In de story mode kies je een van de twee zoons van de koning om de verhaallijn te volgen. Je word op een eiland gedropt en moet het vullen met bewoners, aan de behoeften van de bewoners voldoen en dan ook nog eens de boel uitbreiden. Telkens als je meer aan de behoeften voldoet komen er andere mensen op je eiland af en word je bevolking groter.

Je volgt de opdrachten die je moet doen en gaat steeds verder in het verhaal en ontmoet je andere mensen en zelf een nieuw soort bevolking. Krijg je te maken met piraten wat vooral lastig is als je op zoek gaat naar de schatten! rnrnDe besturing is soms een beetje goochelwerk. Je hebt je stylus om over de landkaart te gaan, verder heb je aan de rechterkant je menu opties. Als je enige seconden een bepaalde optie ingedrukt houd, verschijnt hier een uitleg van. Het is grappig om met je boot te varen, deze bestuur je middels de stylus, net zoals je de landkaart dus kunt bekijken.

Zelf ben ik inmiddels ergens bij hoofdstuk 3 van de verhaallijn. Kom steeds verder en vind het ook leuk om telkens nieuwe opdrachten te krijgen en nieuwe dingen te ontdekken. Ook vond ik mijzelf al enigszins ervaren genoeg om in het menu voor continue spelen te kiezen en moet zeggen dat me dat ook vrij aardig afgaat. Het is leuk om te spelen, uit te breiden, nieuwe eilanden toe te voegen, de wensen van de populatie te voldoen en groter te groeien. Meer spullen te maken om in de behoeften van de bevolking te voorzien. Ik vind de game zeker een aanrader en als ik hem een cijfer zou geven, vind ik hem echt een 8,5. Maar dit is mijn persoonlijke mening, ik vind dit soort games helemaal leuk!

Wat wel een klein nadeel is aan de game, hij is Engelstalig. Je kunt hem niet in het Nederlands zetten. Mocht je weinig kennis hebben van de Engelse taal kan het misschien een struikelblok zijn.

ANNO – Create a new World ligt nu op dit moment in de winkels en kost rond de €40,00 euro.