Review: Napoleon Total War (PC) @ Female-Gamers

Oorlogje spelen, typisch een mannen ding toch? In Napoleon Total War staat oorlog voeren centraal, maar waarom zouden wij gamende vrouwen een game als dit niet spelen? Wellicht spreek de game je niet aan, ik heb hem in elk geval voor jullie getest.nnnn

rnDe naam Total War kwam me bekend voor, maar de game had ik nog nooit gespeeld. Wat me wel bekend voor kwam is oorlog en tactisch spelen. Inmiddels ben ik er achter dat je best moet kunnen multi-tasken (hoe doen die mannen dat dan toch!?) en de juiste beslissingen moet nemen in tijden van oorlog. rnrn

rnGelukkig zijn er ook tutorials aanwezig die je de basistechnieken leren hoe je moet spelen en vooral hoe je de camera moet besturen. Dat is van groot belang en je hebt verschillende mogelijkheden om je camera te draaien, omhoog of omlaag te en van voor en naar achter te bewegen. Je gebruikt in elk geval de letters: WASDQEZXCV regelmatig.rnrn

rnIn de eerste tutorial krijg je uitleg over hoe je de grondtroepen moet besturen e hierbij zit een kleine opdracht bij. De kanonnen zijn erg stoer moet ik toegeven. Lekker knallen! BAM BAM!! Maar daarna volg je de tutorial hoe je jouw schepen moet besturen en praat je over iet wat andere koek. Ik moet toegeven dat ik daar wel enige moeilijkheden mee had. Vooral geduldig blijven, wat mij soms lastig valt, omdat je schip natuurlijk niet heel erg snel kan draaien om een gevechtspositie in kan nemen. In de ‘Campaign’ tutorial krijg je heel veel geklets om je oren, deze kon ik gewoon niet uitzitten en ben ik vroegtijdig uit gegaan.rnrn

rnOp naar gevechten! Op de wereldkaart kan je kiezen waar je start en als dan de game geladen is moet je erg snel beslissingen nemen, multitasken en vechten. Je hebt niet zoals in de tutorial een select groepje aan soldaten, nee je hele balk staat vol met verschillende groepen. Soldaten op paard, bemande kanonnen, mannen ter voet en gebouwen die beschermd moeten worden. Het was veel, erg veel. Dat ik uiteindelijk verloor, was geen verrassing.rnrnNapoleon Total War ziet er prachtig uit. Je kan behoorlijk ver inzoomen op je troepen en de gevechten duidelijk zien. Het ziet er behoorlijk gedetailleerd uit in elk geval. Het zonlicht dat op het water weerkaatst en op de boten kan je ook flink inzoomen. Het geluid is ook goed, geen rare irritante muziekjes. Het duidelijk horen knallen van de kanonnen, gevechtskreten en laatste zuchtjes lucht die uitgeblazen worden. Het geknal geeft je wel een kick om even een mooi gevecht neer te gaan zetten!rnrn

rnOndanks dat dit niet een geschikte game voor mij zou zijn, ik kan niet voor eeuwig tegen mijn verlies, kan ik het me absoluut voorstellen dat er genoeg gamers zijn die deze game uren kunnen spelen en hier volop van genieten. Absoluut geen slechte game, alleen niet geschikt voor mij. Naast de singleplayer die ik heb kunnen spelen heb je ook nog de mogelijkheid om een mutiplayer te spelen, nog meer speel plezier dus!rnrnScorernrnGameplay: 7/10 rnFun: 7,5/10 rnLevensduur: 8/10 rnGraphics: 9/10 rnGeluid: 8,5/10 rnOriginaliteit: 7,5/10 rnrnScore volgens reviewer: 7,9