Review: Farm Frenzy 3 American Pie (PC) @ Female-Gamers

Als ik de titel lees, moet ik al gauw denken aan de American Pie films. Nou, de game staat er los van, hoewel taarten bakken wel centraal staat. Ik heb me al enige malen van de game af proberen te halen om de review te kunnen schrijven, het is me eindelijk gelukt.nnnn

rnIn de intro zie je een kort verhaal waarin je oma ziet praten met de meneer van de bank. De bank heeft het recht de hypotheek telkens te verhogen als hun dat uitkomt. Kleindochter Scarlet laat weten dat oma zich nergens zorgen over hoeft te maken, zij zal het wel even regelen. rnrn

rnEr zijn best wat levels om te spelen. Als je op de helft bent van de ‘carriere’ modus, kan je een ‘oneindig spel’ gaan spelen. Je kan de levels in drie verschillende manieren voltooien. Binnen de eerst gestelde tijd, dan win je goud. Als je het weet te halen binnen de volgende tijd, verdien je zilver. Mocht je het rustig aan doen en buiten de tijd je doelen halen, krijg je een vinkje van voltooid. Als je goud of zilver weet te behalen krijg je extra geld om in de winkel te besteden.rnrn

rnJe krijgt een landschap voor je neus. Een woestijnachtige grond, een schuur, waterput en een enkele keer kalkoenen, schapen of gebouwtjes. Rechts onder in je scherm staat wat je moet doen om de level te halen, de tijd die je gespeeld hebt en hoeveel tijd je hebt om goud of zilver te verdienen. rnHet gaat erom dat je die doelen haalt en daar moet je soms een beetje bij nadenken, wat logistiek het handigste is. Als je zonder geld start en je hebt maar één kalkoen is het even puzzelen om zo snel mogelijk aan geld te komen. Dit kan je verdienen door de eieren van de kalkoen te verkopen, of wat er verder tijdens het productieproces voorbij komt. Je kan dit verkopen door het naar de stad te brengen via de motor. Dit kan je volgen via een klein scherm rechts boven. Dat is best handig, want als je water op is, je geen gras meer kan laten groeien, moet de bezorger zo snel mogelijk terug zijn voor je kalkoenen verhongeren.rnrn

rnOm verder te kunnen spelen moet je gebouwen upgraden en ontwikkelen in de winkel. In het begin staat er weinig, maar de winkel raakt steeds meer gevuld. Heb je niet genoeg punten? Dan is het een hele goede tip om een begin level opnieuw te gaan spelen (deze zijn het makkelijkste) en wat extra geld te verdienen zodat je wel de upgrade kan kopen in de winkel. Anders kan je namelijk niet verder spelen. rnrn

rnLastig zijn de beren die rondlopen en je kalkoenen verjagen. Een enkele keer krijg je een hond geleverd in je spel, die jaagt ze weg. Wat raar is, is dat je hond dan ook verdwenen is. Goedkoop is deze niet om terug te kopen. Een kat helpt je met het oppakken van de goederen die zijn gemaakt en met een helikopter kan je goederen uit de stad laten invliegen. Ook kan je schapen op je land hebben lopen, de wol die eraf valt kan je weer verkopen in de stad. rnrn

rnOm het spel nog uitdagender te maken zijn er verschillende prijzen te winnen. Zo kreeg ike en prijs omdat ik de beren 30 van mijn beesten weg had laten jagen… Leuk om de prijs te krijgen, minder leuk dat ze mijn kalkoenen weg hadden gejaagd. Beetje dubbele gevoelens krijg je erbij. Maar wel leuk om te proberen ze te halen. rnrn

rnIn het verleden heb ik me al eerder aan de games van Farm Frenzy 3 gewaagd en moet zeggen dat het een leuke opvolger is. De omgeving ziet er nog steeds leuk uit, al is het wel een beetje van hetzelfde. De muziek is een leuk deuntje. Vind het er ook wel leuk bij passen en betrapte mezelf erop dat ik mee zat te bewegen op het deuntje… Al met al maakt dat de game nog weer leuker. Van mij hoeft het verhaal er niet per se bij, zonder is het ook al leuk genoeg om te spelen. Gelukkig komt het er niet vaak doorheen. De levels zijn soms erg pittig, maar juist weer een uitdaging om deze op goud of zilver te halen.rnrnInformatiernUitgever: Denda GamesrnPlatform: PCrnTalen: NederlandsrnAdviesprijs: € 6,99rnDemo: Farm Frenzy 3 American Pie en/of Farm Frenzy 3rnrnScorernrn- Gameplay: 8/10rn- Fun: 8/10rn- Levensduur: 7/10rn- Graphics: 6,5/10rn- Geluid: 7/10rn- Originaliteit: 6,5/10rnrnTotale score: 7,2