Review: The Settlers 7, Paths to a Kingdom (PC) @ Female-Gamers

De nodige uurtjes aan vrije tijd heb ik in het verleden besteed aan de voorganger van deze nieuwe The Settlers, Settlers 6. Nu heb ik ook The Settlers 7, uitgegeven voor Ubisoft, mogen testen en wil erg graag mijn ervaring met jullie delen!nn

De nodige updates komen voor de game voorbij als ik eindelijk kan gaan beginnen. Wat me meteen opvalt is dat je vele mogelijkheden hebt in je startscherm. Je kan kiezen om een snel spel te spelen, extra’s te bekijken, connecten naar uPlay, mijn rijk bewonderen of naar Facebook connecten. Aan de andere kant kan je opties kiezen die met de game te maken hebben.

Je hebt namelijk verschillende gameopties voor The Settlers 7, zo blijft de game telkens verrassend anders.

Campagne In deze optie volg je het verhaal en leer je de wereld van The Settlers ontdekken.
Multiplayer Je kan een sessie starten of kijken of er een sessie is die jij kan joinen.
Skirmish Speel een wedstrijd tegen de computer als vijand.
Keizerrijk Klassementsspellen in het type keizerrijk, er word gezocht naar tegenstanders.

Het is anders
Ondanks dat het principe van The Settlers, bouwen, aanvallen en overnemen, toch wel hetzelfde is. Is alles toch weer anders. De gebouwen zijn anders, de mannetjes zijn anders en het vechten gaat anders. De gebouwen hebben extra functies. Als je een gebouw plaatst om hout te hakken, start je met een basisgebouw die je op drie plaatsen (mits je hem juist plaatst) kan uitbreiden met bijvoorbeeld een jager, houthakker, houtzagerij of andere opties. Zit je bij viswater in de buurt dan bouw je vissershutjes. Je kan ook weer steen en houtskool opgraven, maar er zijn ook goudmijnen. Ook bouw je nu woonhuizen om meer plaats te maken voor je populatie en zoek je in de herberg naar soldaten om je leger te starten en versterken. Soldaten zijn er ook weer in verschillende soorten en maten die je om kan kopen met goud of worst!

Ondanks dat het anders is en je even moet wennen is het wel leuk om weer met een nieuwe The Settlers bezig te zijn. Ik ben van start gegaan met de campagne om zo ook de basis van de game te snappen. Omdat het nieuw is, is dit wel aan te raden. Wat ik zelf mis is het aanklikken van de mensen in je dorpen. Voorheen kon je zien wat ze gingen doen, nu moet je ze het hele pad volgen om er uiteindelijk achter de komen wat ze gaan doen.

Vechten
Het vechten gaat van start met het recruiten van een eigen leger, met de mannen uit de herberg. Als je een leger hebt kan je bij je buren gluren om te zien hoe groot het leger is op het land dat je wilt gaan veroveren. Altijd zorgen voor meer mannen dan de tegenstander en je winkans is groot. Je start in je leger met mannetjes met zwaarden om uiteindelijk steeds met meer geschut te komen. Als je de tegenstander hebt weten te verslaan, neem je het land over en ga je naar je volgende doel toe.

Munten vrijspelen
Toen ik mijn eerste campagne had gespeeld kwam ik er achter dat ik een beloning kreeg voor het winnen van de opdracht. Met deze munten kan je nieuwe content aanschaffen voor je spel. Op de screenshot kan je zien wat je aan kan schaffen om je stad op te leuken en verbeteringen aan te brengen.

Facebook
Iedereen weet inmiddels vast wel wat Facebook is? (Online internationale community) Je kan dus de speciale overwinningen aan je Facebook account koppelen. Zo kunnen jouw vrienden zien wat je vorderingen zijn in The Settlers. Persoonlijk vind ik deze optie iet wat overbodig, maar als mensen dit kunnen waarderen is het alleen maar leuk toch?

Beeld & GeluidDe game ziet er prachtig uit. Alles is duidelijk te bewonderen, je kan in en uit zoomen om alles beter te kunnen bekijken. Je hebt een beperkt zicht, scroll je uit dan krijg je de wereldkaart te zien. Je kan je buren begluren, je populatie in de gaten houden en genieten van de prachtige omgevingen, de mooie natuur. De mannetjes zien er een beetje kinderachtig uit, maar dat geeft ook wel weer een lollig tintje aan de game. Het geluid is eigenlijk redelijk irritant, maar als je helemaal in de game zit, zoals ik dat dan heb, merk je vrij weinig meer van de muziek. Het heeft een ietwat klassiek tintje, maar dat kan ook weer rustgevend werken.

Conclusie
Ik ben weer helemaal into The Settlers. Het was in het begin even wennen met allerlei gebouwen, de bouwopties, maar alles is duidelijk uitgelegd als je maar start met de campagne. De opties die de game bied zijn ook uitgebreid, de multiplayer heb ik niet kunnen testen omdat deze niet gehost werden. Maar dat maakte mij niet uit, ik heb me uitstekend vermaakt met de singleplayer en de Skirmish optie. Als je in het verleden The Settlers hebt gespeeld, zou ik ook deze weer aanraden. Mocht je nog geen kennis hebben van de game, dan is het ook eens leuk om te testen

Score
– Gameplay: 8/10
– Fun: 9,5/10