Games & Tech,  Kids

Review: MySims Agents NDS @ Female-Gamers

MySims Agents start al met een verzinnen van een naam voor de stad waar het mysterie zich afspeelt en het aanmaken van jouw geheime agent(e). Ik besluit dat mijn stad Gamercity moet heten en mijn karakter Candy noem, omdat ik haar knalroze haar geef.nnnnLaten we startenrnIk reis af naar de stad samen met Candy en haar assistent met knalgroen haar en ontmoet daar de burgemeester die me verteld van de geheime schat en laat berichten zien van Dief -V-. De burgemeester is niet de meest heldere persoon en heeft dus geen idee wat deze geheime schat is, of waar hij zijn tandenborstel heeft gelaten. Een hoop speurwerk te doen in elk geval. rnrnEen bewoner van de stad, net als dé taxichauffeur van de stad, genaamd Martin geeft je een rondleiding. En brengt je naar je nieuwe onderkomen toe. Je hebt een aantal spullen gekregen om je huisje in te richten en onder je huis zit je geheime werkplaats. Mijn agente Candy kan op bed liggen, tot de volgende ochtend of een ander moment op de dag. rnrn

rnrnOmgevingrnDe game speelt zich af in een stad met verschillende locaties. Je start op het stadhuisplein en kunt reizen naar andere locaties. In het begin mag je nog niet overal heen, maar al snel kun je naar de volgende locaties: Oosten van de Stad, Kristal Watervallen, de Kust, Open Weide, Klein Weidemeer, Stationsplein en de Kinderboerderij. Je kunt naar de locaties lopen, of met de taxi, wat je 100 piek kost. Er zijn vier dagdelen in het spel en sommige winkels kun je alleen op bepaalde dagdelen bezoeken om items te kopen. Overal staan MySims karakters die je kunt helpen, of een praatje mee kunt maken. rnrn

rnrnWat moet je doen?rnDan gaat het avontuur echt van start. Ik moet een aantal opdrachten voltooien voor de burgemeester en de MySims leren kennen in de stad. Deze MySims hebben soms hulp nodig, een bepaald item of een knuffel als ze staan te huilen of iets te eten als hun maag knort. Als beloning krijg je een blauwdruk van een gebouw, wat ik in eerste instantie niet wist waar het voor zou zijn, maar kom hier later op terug. rnrnJe maakt kennis met de bewoners en deze worden ook in je archief bewaart, nou ja, hun gegevens dan. Je loopt rond, kunt alle gebouwen binnen en helpt ze waar je kunt. De eerste opdrachten zijn makkelijk te doen. Maar Dief -V- is ook nog eens een meester in vermommingen, dus moet je extra voorzichtig zijn. Koop snoepjes bij bewoner Tim om extra krachten te krijgen. rnrn

rnrnExtracten en SyntheserenrnMySims Agents is voor 3 jaar en ouder, maar zelfs ik had het even moeilijk toen deze termen me rond de oren vlogen. Hoe moet dat dan zijn voor de nóg jongere speler? Wat het is en wat je ermee kunt word wel uitgelegd, gelukkig! Je krijgt van bewoner Ashley een soort wapen waarmee je nieuwe items kunt maken. De huizen een nieuwe look geven of de straten meer opfleuren met fonteinen, bomen of lantaarns. De blauwdrukken die je krijgt als je bewoners helpt geven je dan de mogelijkheid de huizen die in de stad staan te voorzien van een andere look. Wel heb je bepaalde items hier voor nodig. rnrnMini-GamesrnEr komen verschillende mini-games op je pad. Bijvoorbeeld kitesurfen, dit moet je dan doen om een bepaalde opdracht te voltooien. Je kunt deze game daarna telkens spelen als jij wilt en geld mee verdienen om weer items te kopen. Ook kunnen MySims die in de stad staan vragen of je zin hebt om te kite-surfen. Er komen meerdere mini-games op je pad om iets te bereiken of gewoon de bewoners van GamerCity te helpen! rnrnLooks & SoundrnDe game ziet er leuk en zoet uit. Het zijn zachte kleurtjes, maar ook vrolijke kleurtjes. Het deuntje wat je hoort is zacht en vrolijk. De stemmetjes zijn schattig. Uiteindelijk heb ik er voor kunnen kiezen de stad een andere look te geven en is hij nog schattiger geworden. Je huisje kun je makkelijk inrichten met verschillende items. De buurt ook, dus daar kun je alleen al uren tijd in steken. rnrn

rnrnMijn MeningrnIn het begin moest ik erg wennen aan het ‘pimp’ mijn stad gebeuren en het veranderen van de huizen met behulp van de blauwdrukken. Hoezo heeft dit iets te maken met het agent zijn? Maar uiteindelijk leer je andere MySims kennen en krijg je regelmatig opdrachten, de kat ‘Weer’ (ja dat is de naam) is weg en je moet hem vinden, of een niet betalende klant in de pizzeria opsporen, Martin opzoeken aan de hand van een aantal hints. rnrnNu vind ik de game echt leuk om te spelen, ben contant heen en weer aan het lopen van de ene naar de andere locatie om opdrachten te doen, mensen op te sporen of dieren natuurlijk en de mini-games spelen. Meedoen aan de quiz op de tv s’avonds om extra geld te verdienen. rnrnEr is wel iets wat ik erg stom vind! In het begin maak je een MySim, leuke kleding, geinig haar… Maar nergens komt dit terug, tenminste tot nu toe nog niet. Dat vind ik erg jammer. Ook kun je leuke outfits kopen, maar alleen bekijken als je in je kledingkast kijkt. Dat is jammer en dat mijn assistent me meneer noemt, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat het een meisje is… Maar ik ben al een heel eind, maar denk dat ik nog een hele tijd ook zoet zal zijn met deze game. Ik vind hem erg vermakelijk!!rnrnGroetjes,rnAgent Candy uit GamercityrnrnLees hier de review voor de Nintendo Wii