Games & Tech,  Persoonlijk

App Review: Secret Files Tunguska (iPad) @ Female-Gamers

Oh nee, de vader van Nina is verdwenen! Nu is het aan mij om deze terug te vinden, maar dat is nog niet zo snel voor elkaar en moet ik op zoek naar aanwijzingen. Gelukkig komt, die leuke collega van Nina’s vader, Max ons helpen.

img_secret_files_tunguska1
De vader van Nina, Vladimir Kalenkow, is wetenschapper en nadat hij bezig is geweest met een onverklaarbare zaak, die iets met Tunguska te maken heeft uit 1908, raakt hij vermist. Vanaf het moment dat Nina op bezoek gaat bij haar vader komt ze er achter dat hij is vermist. Zijn kantoor is een chaos en er liggen vast wel spullen die ik kan gebruiken.

img_secret_files_tunguska2
Secret Files Tunguska is een point-and-click avonturengame en dus tik ik met mijn vinger op het scherm van mijn iPad om Nina naar de juiste plaats te sturen. Door het tikken op mijn scherm kan ik op items klikken om ze op te pakken en in mijn virtuele broekzak te stoppen. Wie weet kan ik het nog ergens voor gebruiken.

img_secret_files_tunguska3
In het kantoor van Nina’s vader is het dus een chaos en meteen kan je allerlei spullen oppakken en meenemen en zoeken naar aanwijzingen. Alleen zijn deze nog niet zo snel gevonden, op naar een volgende locatie! Je kan op bijna alles tikken en dan is het nadenken of je er iets mee kan doen. In veel van dit soort zoek en vind games zijn de items die je aan kan tikken en mee moet nemen anders, opvallender. Maar nu niet en is alles een potentieel mee te nemen voorwerp.

img_secret_files_tunguska4
De looks spreken ook erg aan. Het ziet er mooi uit en de omgevingen zijn zeer gevarieerd. Zo ga je van kantoor, naar een huis, het museum, naar buiten en nog veel meer. Je loopt overal ook makkelijk heen en het ziet er erg vloeiend uit. Deze Secret Files belooft zo’n 15 uur aan gameplay en is te spelen in verschillende talen. Helaas zit Nederlands hier niet tussen, maar wel kan je ze Engels laten spreken en de ondertiteling ook in het Engels mee laten draaien.

img_secret_files_tunguska5

Nu ben ik dus zo slecht in dit soort games dat ik al snel vast zat. Hoe handig is het dus dat er een handleiding bij de iPad game geleverd word? Want telkens als je vast loopt kan je deze er op naslaan hoe je verder moet gaan. Je kan per hoofdstuk waar je op dat moment in zit kijken welke items je moet hebben en hoe je deze moet gebruiken om verder te komen. Let er wel op dat er spoilers in zitten.

Al met al ziet het er goed uit, is het spannend en wil je steeds meer en meer weten over Tunguska! Je wilt toch ook weten waar Nina haar vader Vladimir is? En natuurlijk op reis met die leuke collega Max!

De Secret Files van Tunguska is te downloaden in de iTunes Store voor 4,49.