Review: Girls Life Make-Over (NDS) @ Female-Gamers

Als je dol op make-upjes bent is deze game absoluut één die je in je Nintendo DS collectie zou moeten hebben. Alleen of samen met vriendinnen laten zien wat voor creaties jij hebt gemaakt. Of met een Nintendo DSi jezelf opmaken…nnnn

rnrnAls je de game opstart geef je als eerste aan hoe je je voelt, er zijn verschillende opties als verliefd, blij, stoer, kalm, mwah, depri, gestrest, chagrijnig of liefdesverdriet. De game slaat op en kan je tips geven over welke kleuren bij je stemming passen. Je krijgt regelmatig allerlei tips op beautygebied. Ik ken er zelf al een hele hoop, door het lezen van de glossybladen, maar kwam hier een enkele tegen die toch nog nieuw voor me was. Deze tips zijn ook allemaal na te lezen. Tip die ik zojuist heb geopend:rnrn

wrote
OefenenrnJe leert vanzelf wanneer je welk accessoires moet gebruiken, dus probeer alles een keertje uit!

rnrnDan slaat het spel de tip even op in de tips database en vraagt of ik een uitdaging wil. Maar natuurlijk! Je kunt ook nee aanklikken met je stylus en dan ga je naar het menu. De game hefet verschillende opties.rnrnMultiplayerrnIn deze optie kan je een feestje geven of een feestje bezoeken. Een klein detail is wel, dat je wel vriendinnetjes moet hebben die de game ook in hun bezit hebben. Anders is het lastig om een feestje te bezoeken.rnrn

rnrnMake-OversrnGa een uitdaging aan! Je krijgt een opdracht, bijvoorbeeld felle ogen of roerig paars. Aan de hand van deze opdracht ga jij een gezicht opmaken. Je hebt verschillende make-up mogelijkheden om er een plaatje van te maken. Heb je deze opdracht voltooid? Dan word je beoordeeld. Je krijgt een bronzen, zilveren of gouden beoordeling, daarna geef jij aan welke beoordeling je opdracht heeft verdiend. Klaar? Dan ga je weer naar het Make-Over menu en zie je dat je de volgende opdracht hebt vrijgespeeld. Er zijn zo’n 40 make-over opdrachten met verschillende doelen voor de lippen, ogen, haar en nagels. Je eigen stijl In deze modus heb je de vrijheid om te doen met je model wat jij maar wilt! Handen, accessoires, gezicht en haar zijn voor jou je schildersdoek.rnrnJe kunt je eigen make-up collectie bewonderen of uitbreiden in de shop. Uitbreiden door je door de uitdagingen te spelen, hier verdien je ook weer geld mee waar je dus nieuwe items kunt aanschaffen om nog meer make-up mogelijkheden te hebben voor je model.rnrnLeuk is ook dat je jezelf kunt namaken! Als je in het bezit ben van een Nintendo DSi kun je een foto van jezelf maken of jezelf via de camera bekijken om te zien wat het beste bij je past aan gezichtsvorm, kleur haar en ogen enzovoorts. Zo zie je meteen wat er leuk bij jezelf staat. In je portfolio bewaar je de gemaakte foto’s van je modellen. Zo kun je je meest bijzondere creaties nogmaals bekijken. rnrn

rnrnWat op een gegeven moment wat vervelend kan worden, is dat je na elke make-up sessie of tip je spel wordt opgeslagen. Dat je dit uit jezelf kunt doen is niet mogelijk, de uitdagingen zijn niet heel erg groot of waar je heel erg lang mee bezig bent, dus zul je steeds maar moeten wachten tijdens het opslaan. Het is fijn, maar je kunt het ook overdrijven. Daarnaast zou het wel leuk zijn als je het muziekje kunt veranderen of langer kunt horen. Nu speelt een best lekker meidennummer, stopt hij, start hij overnieuw. Ondanks dat heb ik me wel weten te vermaken, het volume uitgezet en een slokje thee genomen tijdens het opslaan. rnrnVoor meiden die van make-up houden en graag hiermee lopen te frummelen is dit zeker een aanrader. Maar ook als je zelf geen make-up gebruikt is het wel leuk om een model in het spel eronder te kliederen. Dus jonge meiden, als je nog een leuk cadeautje van de Sint of Kerstman wilt hebben, is dit zeker een aanrader!rnrn Scorernrn- Gameplay: 8/10rn- Fun: 7/10rn- Levensduur: 6/10rn- Graphics: 8/10rn- Geluid: 6/10rn- Originaliteit: 8/10rnrnTotaal score volgens reviewer: 7.2