Games & Tech,  Persoonlijk

Review: Familie Spellen Avond 2 (Wii) @ Female-Gamers

Toen ik de Wii-variant van Familie Spellen Avond 2 in handen kreeg, besloot ik hem mee te nemen naar een (achteraf) verjaardag. We konden er op de avond zelf niet bij zijn, dus de volgende avond maar. Meteen een goede gelegenheid om de game te testen.nnnn

rnOok in de Familie Spellen Avond 2 versie is Mr. Patato Head de host van de show. Je kunt alleen spelen, maar de partymodus is natuurlijk een goede aangelegenheid om eens te testen met mijn familie (Joyce, Yvonne en ik). Als de game opstart, ziet het er allemaal erg mooi en gekleurd uit. Gezelligheid straalt van je scherm af en je kunt meteen kiezen uit een aantal spelmodi. rnrn

rnBop itrnHeb je hem weer… Ook in de Nintendo Wii-versie vonden wij testers het een ingewikkelde game. Mr. Patato Head staat voor je en je moet hem nadoen. In elk geval de bewegingen die hij maakt met de Wii-mote. Ook hier kregen we het niet voor elkaar, gelukkig zijn er meerdere games.rnrn

rnDokter BibberrnOok hier ligt hij weer te bibberen en heeft vreemde items in zijn lichaam. Deze moet je dus verwijderen. Je gaat via een soort gang/tunnel in het lichaam, onderin ligt het item dat je moet hebben. Verwijder hem dan maar. ‘Eventjes’ snel is lastig omdat je je item moet draaien. Zeker lollig om te zien wie het snelste is.rnrn

rnJengarnDe houten blokken die je op elkaar hebt liggen, een toren hoog en ook hier moet je ze stuk voor stuk verwijderen en bovenop leggen. Lastig, omdat je eerst moet uitvinden hoe je je wiimote moet gebruiken. Zorg er voor dat er niemand achter je staat of vlak naast je, je moet ineens een soort stevige ruk geven om het blokje uit de toren te halen. Je hebt gelukkig je eigen toren, dus een ander kan je er niet mee pesten door de toren instabiel te maken.rnrn

rnVier op ’n rijrnHier valt weinig over te melden, je moet zorgen voor vier schijfjes op een rij. Wel heeft de game een aantal functies om het de tegenstander, en soms helaas jezelf, lastig te maken door je schijfje ergens niet neer te kunnen leggen of de boel te laten ontploffen, heel vervelend. Zeker een uitdaging om toch die vier op een rij te behalen.rnrn

rnPictureka!rnDit deed me denken aan een tekenspel, maar die naam is anders, oeps. In deze gamemodus zijn er verschillende opties. Zoek één bepaald object in een hele warboel van objecten. Of een woord, of meerdere objecten als bijvoorbeeld zeven vingers. Je kunt gebruik maken van verschillende schermen waar allemaal weer objecten op staan. Een stressgame, want je moet zo snel mogelijk zijn!rnrn

rnPartymodusrnMet ons drietjes namen we deel aan de partymodus. Je krijgt een rad om aan te draaien, waar de bovengenoemde spellen op staan en een vraagteken. Als het vraagteken voorbijkomt geeft MR. Patato Head aan welke game je moet spelen. Over het algemeen speelt ieder voor zich, maar dan is het een strijd tegen de klok. Wie is als eerste klaar met de game, haalt de meeste punten en is als eerste het bord rond?rnrn

rnDan is er nog de mogelijkheid om Mr. Of Mrs. Patato Head aan te kleden. Verschillende outfits, bijvoorbeeld superman, cowboy of politieman zijn beschikbaar om er een apart spektakel van te maken. Maar de games gaat het natuurlijk om, wie is de snelste en het beste. rnrnHet is zeker een gezelligheidsspel, dat je ook af en toe alleen kunt spelen om te ‘trainen’. Maar met een pak stroopwafels, spekjes en chocolademelk kom je hier de feestdagen wel mee door. Ik moet wel bekennen dat nu ik hem een keer heb gespeeld, het voor nu ook eerst wel even genoeg is. Maar de feestdagen zijn onderweg, wie weet komt hij dan wel weer even uit de kast, of eerder als er bezoek komt. De games zijn niet heel erg moeilijk en ook makkelijk te begrijpen voor het jongere grut, de game heeft een pegi 3+ gekregen en is ook zeer zeker geschikt voor de jongere gamers, maar ouderen kunnen ook wel een gezellig potje beleven!! Als er een strijd te beleven is, dan wordt het zeker een feest!rnrnScorernrn- Gameplay: 8/10rn- Fun: 9/10rn- Levensduur: 7/10rn- Graphics: 8/10rn- Geluid: 8/10rn- Originaliteit: 8/10rnrnTotaal score volgens reviewer: 8