Games & Tech,  Kids

Review: Prinses Melodie (NDS) @ Female-Gamers

Ga samen spelen met de feeën, ontdek hun wereld en ga op avontuur, samen dansen en zingen is wat je te wachten staat in deze game. Maar ook speel je mooie items vrij als je de opdrachten goed weet te voltooien. Daarnaast krijg je een speciale prinsessen staf die je in plaats van je stylus gebruik!nnnn

Prinses Melodie krijgt een bezoekje van de Muziek fee die vraagt of je mee gaat naar feeën land om samen te spelen. Het spel is volledig Nederlands gesproken. Je moet er wel uitzien als een echte prinses en krijgt een prachtige jurk om aan te trekken in je kledingkast. Hier kun je ook kijken welke items je hebt vrijgespeeld. Het gaat om prachtige prinsessenjurken, tiara’s en schoenen die je uiteindelijk bij Prinses Melodie aan kunt trekken. rnrn

rnAls je met de fee op stap gaat kom je erachter dat de boze heks vervelende dingen in feeën land heeft gedaan en jij kan de elfjes helpen alles weer te herstellen. Je ontmoet verschillende feeën en uiteindelijk ook de boze heks. Deze moet je overhalen dat ze muziek en dans leuk gaat vinden…rnrnEr zijn verschillende minigames die je kunt spelen, negen in totaal, waarbij je het volgende kunt verwachten, items aanklikken, zingen en dansen. Alles word duidelijk uitgelegd en zo kunnen de jongste gamer meiden zich uitstekend vermaken. Er komt in het scherm te staan wanneer er iets verteld word, zodat je goed kunt luisteren. Er word aangegeven wanneer je iets moet doen. Bijvoorbeeld bij het zingen, er word een zin voorgezongen die je na moet zingen. De toon moet je goed pakken en anders gaat het niet helemaal goed. Bij het dansen volg je de lijnen met je prinsessen stylus die worden aangegeven op het scherm. rnrn

rnAan het einde van een spel word je beoordeeld en kun je maximaal drie sterren krijgen. Je gaat na elke opdracht terug naar je slaapkamer die dan ook versierd is en uiteindelijk helemaal leuk en gezellig is. Als je op je kamer bent kun je naar je kledingkast om te zien wat je hebt gekregen voor item, als je de opdracht goed hebt gedaan.rnrnDeze game is geschikt voor de jongste female-gamers onder ons rond de leeftijd van vier jaar. Voor hun is het een mooie kans om in aanraking te komen met de Nintendo DS en natuurlijk Prinses Melodie. Leuke deuntjes die langskomen en aanstekelijke liedjes die je na moet zingen, dat je er zelfs als iets wat oudere ook nog plezier aan zou kunnen beleven, maar ook snel uitgekeken bent. Voor de jonge meiden is het leuk om te spelen, ook nog wel leerzaam als je een zinnetje na moet zingen, de lijnen moet volgen tijdens het dansen of items aanklikken.rnrnTiedelidie! rnrnScorernrn- Gameplay: 9/10rn- Fun: 7/10rn- Levensduur: 6/10rn- Graphics: 8/10rn- Geluid: 7/10rn- Originaliteit: 8/10rnrnTotaal score volgens reviewer (gekeken naar de doelgroep): 7.5
rnRichtprijs € 30,00rn