Review: Gardenscapes (PC) @ Female-Gamers

Een nieuwe Casual game uit de hand van Denda is Gardenscape. Deze nieuwe casual game staat zoals de naam wellicht doet vermoeden in het teken van je garden, oftewel je tuin. Ik heb hem voor je getest en mijn ervaring wil ik graag met jullie delen.nnnn

rnJe hebt een nieuw huis gekocht, inclusief een butler genaamd Austin, en een tuin die al jaren niet bijgehouden is. Het nieuwe huis was al duur genoeg en nu ga je een rommelmarkt houden in alle kamers van het landhuis om geld te verdienen en de tuin op te knappen. In je tuin kan je verschillende items plaatsen, er is altijd keuze uit meerdere vormen en maten. Zo ben je wel een tijdje zoet. Uiteindelijk doe je mee aan de mooiste tuin verkiezing.rnrn

rnHet huis heeft vele kamers die je in het begin nog niet kunt betreden. Als je verder vordert in de game gaan deze open en kan je ook daar spullen verkopen. Door de hulp van de regionale krant komen er meerdere klanten naar je rommelmarkt toe, maximaal 20 per kamer. Ook komen er af en toe brieven naar je landhuis met daarin verzoeken voor bepaalde items. Dit zijn extra levels om geld te verdienen en hierin moet je bijvoorbeeld 20 dezelfde items vinden. Maar kan ook zo zijn dat in verschillende kamers voorwerpen liggen en je tijdens je rommelmarktsessie deze ook moet zoeken. rnrn

rnJe rommelmarkt bezoekers zijn op zoek naar een bepaald item dat toevallig in die kamer ligt, alsof ze het wisten. De kamers zijn erg gevuld, zien er mooi uit en zijn zeker elke keer een uitdaging. In de kamers zijn ook hulpmiddelen te vinden, bijvoorbeeld een fototoestel. Deze maakt een foto, het scherm word helemaal wit op de items na die je op dat moment zoekt. Ook is er een thermometer te vinden die je aangeeft of je warm of juist koud bent, zoekend naar je voorwerpen. Ook kan je de hint button gebruiken, deze laat alleen zien hoe het item eruit ziet die je zoekt.rnrn

rnJe hebt twee speelmogelijkheden, op je gemak of tegen de klok. Als je op je gemak speelt merk je dat je je regelmatig een ongeluk zoekt naar de voorwerpen. Dit is best goed gedaan, want anders is de game wel erg gemakkelijk. Als je tegen de klok speelt heb je haast en liggen de voorwerpen in dezelfde kamers toch vaker op ongeveer dezelfde plaats. Al gauw merkte ik zelf dat ik het toch fijner vond om op mijn gemak te spelen, omdat het mee ruitdaging bied. Je kan natuurlijk altijd afwisselen. rnrn

rnAan het einde van je zoektocht in de desbetreffende kamer komt Austin met een statistieken overzicht. Hoeveel geld je hebt verdiend met het zoeken van de voorwerpen. Of je hints wel of niet gebruikt hebt, daar krijg je ook punten voor, hoe meer je overhoud. En als je met de klok speelt, dan krijg je ook nog een tijdsbonus. Maar, er is nog iets! In elke kamer vind je geld, tenminste als je goed genoeg zoekt! Dit maakt het nog meer een uitdaging om geld te verdienen.rnrn

rnMet je zuurverdiende geld koop je telkens nieuwe items voor je tuin die er als je klaar bent zo uit zou kunnen komen te zien. Vergelijk het eerste en dit laatste plaatje eens om het verschil te zien. Ik heb gekozen voor wat ik leuk vond, maar wellicht kies jij voor een hele andere tuin? Dat kan, want als je klaar bent met het spel kan je een nieuwe tuin gaan maken in een compleet andere stijl. rnrnrnScorernrn- Gameplay: 9/10rn- Fun: 8/10rn- Levensduur: 7/10rn- Graphics: 8/10rn- Geluid: 8/10rn- Originaliteit: 7.5/10rnrnTotale score: 7.9rn
rnPrijs: € 6,99