Review: Emily’s True Love (PC) @ Female-Gamers

Voor een leuke casual game ben ik altijd wel te porren. Helemaal als deze in het teken staat van time-management en een leuk verhaal. Nu zit dat met het verhaal in Emily’s True Love helemaal goed, zeker als je van een vleugje romantiek houdt naast de time-management stress!nnnn

rnIn de vorige Emily game ging je terug naar haar jeugd, nu gaat ze op zoek naar de ware liefde. Je start het spel in Emily haar eigen restaurant. Een brief van de jeugdliefde komt maar liefst 16 jaar te laat aan. In eerste instantie houdt Emily d’r moeder de brief achter de hand, maar besluit hem toch aan haar dochter te geven. En wat doe je dan met zo’n brief? Hopen dat na 16 jaar het gevoel er nog is en op zoek gaan? Leuke is dat je ook eens ziet waar Emily woont!rnrnEmily, het toch wel reislustige type, gaat op zoek naar haar jeugdliefde. Maar komt niet direct op de plaats van bestemming, Parijs, aan. Ze maakt een omweg en helpt zo ook nog even een restaurant of twee onderweg. Zo komt ze door een vulkanische stofwolk op het vliegveld in Madrid terecht om daarna met de trein naar Parijs te gaan. rnrn

rnEmily komt terecht in Parijs waar ze ook haar jeugdliefde tegen het lijf loopt, nieuwe vrienden maakt, natuurlijk weer haar handen uit de mouwen steekt en uiteindelijk weer terug naar huis gaat. Thuis aangekomen is het een grote chaos en heeft haar beste vriend Francois het niet helemaal goed gedaan tijdens de afwezigheid van Emily. Maar dat kan haar op dat moment niets schelen. Op dit moment ben je in het zesde restaurant aangekomen.rnrnOver de liefde ga ik natuurlijk niet teveel vertellen! Maar het is zeker een mooie verhaallijn om te volgen! Het spelt kent zoals je gewend bent de verschillende restaurants op verschillende locaties met verschillende gerechten. Je start met een paar gerechten om een steeds groter assortiment aan te bieden aan de steeds maar groeiende klandizie. Met de groei van de restaurants krijg je ook weer je schoonmaakhulp en entertainer erbij om te helpen. Ook zijn er verschillende taken die je er nog even tussendoor moet drukken! Koffers aan de juiste mensen geven, nieuwe vrienden troosten en adviseren, om de twee tellen bellen, pakketjes aannemen, schoonmaken en nog veel meer.rnrn

rnJe kan het spel spelen op drie verschillende moeilijkheidsgraden, zo ben ik begonnen als beginner, maar kan je ook normaal of een wat moeilijkere versie aangaan. Je hebt een target voor de dag die je moet halen, maar ga je zo goed kan je natuurlijk voor de expert target gaan. Met het halen van je targets kun je weer items kopen in de shop om je winkel te pimpen.rnJe hebt een paar extraatjes als wallpapers en screensavers maar ook een doos vol achievements!Deze achievements haal je door het spelen heen, al kan je natuurlijk wel even kijken wat je voor sommige moet doen om te halen. Aan het einde van het spel nemen Emily en haar ‘True Love’ alle bonbons met je door met een leuk verhaaltje erbij!rnrn

rnHeb je dat gehad? Dan heb je het zesde restaurant vrijgespeeld. In deze face ga je naar Emily haar eigen café en speel je met Francois in de tijd dat Emily op reis is. De klanten merken duidelijk dat Emily er niet is, de kat raakt overstuur en komt ook nog vast te zitten, allemaal pech! Maar het spel eindigt erg mooi en geeft een Happy End!rnrnOok deze versie van Emily vond ik heel erg leuk om te spelen. Zoals ik al aan had gegeven is dit wel een van mijn favoriete games en ook al heb ik hem nu uitgespeeld, ik zal hem zeker nog een x aantal malen opstarten en de andere moeilijkheidsgraden spelen. De game ziet er weer heel mooi en vrolijk gekleurd uit. Lekker helder en heel herkenbaar van de voorgaande games. Het spel is soepel te spelen en je hoeft alleen maar je muis te gebruiken en een beetje multi-task skills hebben om alles op tijd af te krijgen voor het einde van de dag.rnrn

rnOndanks dat het spel in de casual game genre valt en er al tig verschillende restaurant games zijn, steekt de serie van Emily hier met kop en schouders bovenuit. Je blijft het spelen en het verveelt eigenlijk niet.rnrnHet is jammer dat het spel nu alweer voorbij is! Ik zie nog wel een vervolg komen! Aangezien ze toch haar ware liefde heeft gevonden, gaan ze vast op huwelijksreis en ook hier zijn verschillende eettenten waar Emily ongetwijfeld kan helpen! rnrnScore:rnGameplay: 10/10rnFun: 9,5/10rnLevensduur: 8/10rnGraphics: 9,5/10rnOriginaliteit: 8/10rnrnTotaalscore volgens reviewer: 9.0