Games & Tech,  Kids,  Kijk & Luister

App Review: Woezel & Pip – In de Tovertuin (iOS) @ Female-Gamers

Woezel en Pip zijn nu ook op de iPad te vinden! Zo kunnen kids ook interactief met hun kleine vriendjes bezig zijn en nieuwe spelletjes spelen in de Tovertuin! Alle bekende vriendjes van Woezel & Pip zijn van de partij en samen kan je een hoop lol beleven.

Wie kent deze schattige hondjes niet? Ze dartelen vrolijk rond in de Tovertuin, hebben veel vriendjes en beleven verschillende avonturen! Naast veel speelgoed, tekenfilms en andere producten is er nu ook een app uitgebracht voor de iPad en ik heb hem samen met mijn dochter kunnen bewonderen.

img_woezel_en_pip_tovertuinrace
Hier thuis heb ik dus een peuter van 3,5 en kennen we alle Woezel & Pip afleveringen uit ons hoofd en spelen we regelmatig met de knuffels van Woezel, Pip en Buurpoes! Naast de liefde voor de knuffels en tekenfilms is de iPad ook een favoriete gadget om mee te spelen. Nu kunnen we onze Woezel & Pip avonturen verder uitbreiden en nemen we samen de app onder de loep.

img_woezel_en_pip_molletje
De Woezel & Pip spellen zijn leerzaam en brengen creativiteit, plezier en leren samen. Er zijn verschillende spellen die gespeeld kunnen worden. Denk aan een pad dat molletje moet graven om bij zijn viervoetenvriendjes te komen. Alleen komt hij wat blokkades tegen en is het aan jou om het juiste stukje neer te leggen zodat molletje verder naar boven kan komen. Je kan het nooit verkeerd doen. Je kan als ouder zijnde er naast gaan zitten en vragen welk stukje op een bepaalde plaats moet maar je kan ze ook zelf laten aanmodderen en alle stukjes weg laten neerleggen en kijken of het de juiste is. Is het stukje verkeerd? Dan stoot het lieve molletje zijn hoofd.

img_woezel_en_pip_wijze_varen
Een ander favoriet hier in huis is het zoeken en vinden van bepaalde voorwerpen en personages. De Wijze Varen tekent iets op een schoolbord en aan jouw kleine de taak om deze te vinden. Zo kan je ook nog de peertjes vangen uit Tante Perenboom of een race spelen waarin je de botjes moet pakken en over obstakels heen moet springen. Of maak leuke foto’s met Buurpoes samen!

Elk spel heeft drie verschillende niveaus, 1, 2 of 3 sterren waarbij je bijvoorbeeld bij molletje meer stukjes van zijn weg goed moet leggen of meer voorwerpen zoeken bij de Wijze Varen. Want uiteindelijk kan je een hele groot taart winnen, wie wil dat nu niet? Voor mijn dochter maakt het nu nog niet uit, ze vindt het leuk als ze het spelletje goed heft gedaan en dat is nu ook belangrijk natuurlijk.

img_woezel_en_pip_perenboom
Het is leuk en leerzaam om met de Woezel & Pip app aan de slag te gaan. Wel miste ik wat uitleg. Voordat ik mijn dochter met spelletjes op de iPad aan de slag laat gaan kijk ik zelf eerst even wat er gedaan moet worden. Zo lijk ik meteen zeer kundig natuurlijk als ik met mijn dochter achter de iPad kruip. Natuurlijk komen kinderen ook spelenderwijs erachter hoe iets werkt, maar ik denk dat het leuk zou zijn geweest als of de Wijze Varen of Tante Perenboom een uitleg had gegeven wat je zou moeten doen. Zoals bij de peertjes vangen dat je even weet dat je de iPad van links naar rechts moet bewegen.

img_woezel_en_pip_buurpoes_foto
Uiteindelijk ontdek je het ook wel heel snel, maar het is misschien een klein ideetje voor een volgend spel dat er iets meer uitleg komt. Mochten je kindjes dol zijn op Woezel & pip, dan is deze app zeker een aanrader hoe dan ook beleven ze er veel plezier aan. Ze werken aan diverse vaardigheden terwijl ze ook nog plezier hebben.

De Woezel & Pip – In de Tovertuin app kost €3,99 en is te downloaden in de iTunes Store.