Review: Delicious Emily’s Thee Tuin (PC) @ Female-Gamers

Je kent het wel, je struint wat rond op het internet en ineens ontdek je een nieuwe game. De titel, Emily’s Tea Garden, daar moet je meer van weten. Yvonne besloot de game ook te testen en zo kwamen we beide tot de conclusie dat dit een vreselijk verslavend en een typisch huisvrouwen spelletje is. Maar de term huisvrouwengame, wat maakt dat tegenwoordig nog uit met al die andere toffe games.nnnnHet doel? Jij bent Emily en jij wilt een thee tuin oprichten. Je hebt hier geen geld en leent bij de strenge mevrouw van de bank wat geld om je plan alvast in werking te zetten. En jij als Emily gaat bij verschillende restaurants aan het werk om geld te verdienen om je schuld bij de bank af te lossen en je thee tuin te starten. rnrn
rnrnDe game bevat 2 verschillende opties, gewoon ‘Spelen’ en ‘Dagboek’. In het dagboek vindt je minigames die je vrijspeelt als je een level hebt afgesloten. Hoezo levels? Je hebt in totaal 5 levels die je moet doorworstelen. Je werkt in verschillende type restaurants, rn- Western Barbecue & Grillrn- De Strandclubrn- Het visrestaurantrn- Het Chique Restaurantrn- Emily’s Thee TuinrnrnEmily start in de Western tent, er staat in het begin weinig in het restaurant, maar naarmate de dagen vorderen (per level 10) kun je items vrij spelen en het restaurant opleuken. Ook nemen het aantal tafels en stoelen toe. Aan het begin van een level krijg je een doel saldo wat je moet verdienen en een expert saldo wat je misschien wat extra werkwillend maakt om wat meer te verdienen. rnrn
rnrnHoe verdient Emily geld? Door te beginnen als multitasker, tja, vrouwen moeten doen waar ze goed in zijn toch? Je werkt als kok, serveerster, caissière en schoonmaakster. Je maakt de maaltijden die de klanten willen, dient ze op, als de klanten uitgegeten zijn reken je met ze af en ruim je de tafel op. Als het spel vordert kun je de taak telefoonmiep ook op je lijstje zetten, de reserveringen van klanten. In het begin heb je een aantal start gerechten maar je krijgt naarmate de dagen vorderen meer maaltijden op de menukaart staan. Ook wordt het steeds drukker. Daarentegen krijg je wel op een gegeven moment een knechtje die de tafels afruimt en iemand die de klanten met weinig geduld vermaakt aan hun tafel. rnrnAls je eindelijk je draai hebt gevonden in het ene restaurant ga je naar het volgende om meer te verdienen om je lening af te sluiten voor je thee tuin. De mevrouw van de thee tuin heeft het op een gegeven moment op jouw idee voorzien, zal zij het je moeilijker maken om je doel te bereiken? Zal jouw, uhm Emily’s thee tuin werkelijkheid kunnen worden? Dat is aan jou!rnrn
rnrnVul je trofeeëntuin met verschillende leuke planten. Je hebt verschillende doelen in het spel om een trofee te verdienen. Een aantal van deze doelen:rn- Koop alle decoraties voor een restaurantrn- Serveer dezelfde bestelling twee keer op rijrn- Bestelling klaar hebben voor de klant hem besteldrn- Speel de restaurants uitrn- Ruim een tafel af terwijl een klant er naar toe loopt.rnrnrnMijn meningrnJe moet van dit soort games houden, maar ik ben hem voor de tweede keer al aan het spelen. Ik baalde als een stekker toen de testversie van de game, die je maar een uur kunt spelen, was afgelopen. Inmiddels spendeer ik er weer wat tijd aan om alle trofeeën in de wacht te slepen! Hopelijk dan zal ik rust hebben. rnrnrnWel aanschaffenrn- Je houd van een doel in je gamern- Je zoekt een snel spelletjern- Je wilt weten of het Emily gaat lukkenrn- Je restaurants leuk vind en graag mensen aanstuurt!rnrnNiet aanschaffenrn- Als je niet van klik games houdrn- Je niet stressbestendig bentrn- Een spel zoekt voor een lange periodern- Als je snel verslaafd raaktrnrnrnJe kunt de game zelf natuurlijk ook testen door de trial versie te downloaden. Je hebt een uur de tijd.