Review: Adam’s Venture (PC) @ Female-Gamers

Als je dol bent op films als Indiana Jones of The Mummy, dan zou deze game iets voor jou kunnen zijn. Samen met Adam ga je op zoek naar de Garden of Eden. Niemand heeft deze ooit gezien en Adam heeft een scroll in handen met daarop de locatie…nnnnAnnette heeft de game al eens eerder gespeeld tijdens het Free-Gaming evenement in Rotterdam. Inmiddels ligt de game in de winkel en heb ik hem kunnen testen. rnrn

rnrnSamen met Professor Jaques Saint-Omar, zijn vriendin Evelyn en zijn trouwe hond op zoek naar de Garden of Eden. Het avontuur start meteen al vrij spannend. Adam zakt door de grond en is meteen alleen. Gelukkig heeft hij tussendoor nog wel contact met Evelyn.rnrn

rnrnAangezien je niet terug omhoog kunt en toch op zoek bent naar de Garden of Eden, ga je samen met Adam op zoek naar deze verborgen tuin. Het is geen eitje om zomaar door te lopen, overal zijn obstakels te vinden, puzzels die je op moet lossen en je moet natuurlijk de weg volgen. rnrn

rnrnVeel puzzels zijn in de vorm van een paal met tekst erop. Deze moet je in de juiste volgorde zetten. De teksten die er op staan, komen uit de bijbel. Deze zijn niet moeilijk, je maakt er een goed volgende tekst van en dan heb je dat opgelost. Wat er dan gebeurt? Er verschijnt vaak een filmpje met zicht op of er een hek open gaat, een opening komt of iets anders gebeurt. rnrn

rnrnHet spel heeft in principe maar één weg die je volgt en is niet moeilijk om te volgen. De puzzels zijn ook niet heel ingewikkeld. De omgeving ziet er leuk uit, mooie kleuren en ook hoe ik een grot zou verwachten, net of je mee bent op een avontuur met Indiana Jones. Lekker door het zand heen banjeren, verschillende locaties die je ziet verschillende problemen die je doorgang blokkeren. Op een gegeven moment verschijnt er een soort wolk, of is het meer een schim? Deze volgt je, of gaat voor je uit, maar lijkt wel een bedreiging te vormen.. Zou het de waakhond kunnen zijn van de Garden of Eden?rnrn

rnrnWat ik persoonlijk een nadeel vond, is dat je de game op een voor mij ouderwetse manier bestuurt. En de camera met je meedraait, wat ik erg lastig vond op sommige momenten. Als je je omdraait, dan draait de camera ook om en moet je er om denken dat je de andere kant op gaat lopen, zodat je niet terug gaat naar waar je net weg kwam. Dit is ook een kwestie van wennen, maar de meeste games die ik ken, maken gebruik van een muis en toetenbordbesturing. rnrn

rnrnAls je zin hebt in een avontuur, een aantal puzzels onderweg, een vleugje humor, spannende omgevingen, schatkisten voor extra punten en eigenlijk nog veel meer! Als je eenmaal door de grond bent gezakt, ben je alleen met je fakkel en de walky talky waar je, soms met enige moeite, contact hebt met Evelyn.rnrn

rnrnDe officiële naam is Adam’s Venture, Episode 1: The Search for the Lost Garden. Omdat er staat Episode 1, zal er ongetwijfeld een vervolg op komen, we wachten het af. Ik ben wel in voor een nieuw avontuur samen met Adam, Evelyn, Professor Jaques en de hond!rnrn- Gameplay: 6/10rn- Fun: 7/10rn- Levensduur: 7/10rn- Graphics: 8/10rn- Geluid: 7/10rn- Originaliteit: 6/10rnrnReview score volgens de reviewer: 6,8