Review: Return to Mysterious Island 2 (PC) @ Female-Gamers

Yes! Je wordt gered van het eiland waar je al enige tijd rondhing, met je aapje Jep. Alleen zou de game natuurlijk erg kort duren als bij het introfilmpje je meteen al gered wordt.. De helikopter wordt naar beneden gehaald en beland op de zeebodem.nnnnDe helikopterpiloot is niet meer, Mina is bewusteloos en jij bent Jep, de bikkelsterke aap die dus Mina moet redden voor ze visvoer gaat worden. Je hebt maar 1 locatie en dat is de cockpit en je moet met je muis heen en weer bewegen om een dialoogje te krijgen om te zien of je met iets wat kunt doen.rnrnDe ruimte is klein en je draait alle kanten op, je kunt onder, boven, naast en achter je kijken om dingen te vinden om te ontsnappen. Dat lukt en dan ben je weer op het eiland aangekomen waarvan je dacht eindelijk gered te zijn. Mina is gewond en Jep moet haar verzorgen. rnrn

rnrnDe levels zijn erg mooi en ook hier kun jij als Jep helemaal rond draaien met je muis. Al snel heb ik de sensitiviteit van de muissnelheid laag gezet omdat ik erg duizelig werd van het heen en weer draaien. Maar dat is net wat men prettig vind natuurlijk. Jep gaat op zoek naar items en elke keer heb je de dialoogjes die je verder helpen, of je een item op kunt rapen of dat je er dus niets mee kunt. rnrnOm naar een ander deel van het eiland te gaan krijg je ook een klein dialoogje, maar die lijkt net op je gewone pijltje, alleen is deze recht vooruit en weet je dat je die kant op kunt. Wellicht dat ze er een pijl van hadden kunnen maken, dat had het voor mij iets duidelijker gemaakt.rnrn

rnrnDe omgeving ziet er verbluffend uit! Het ziet er subtropisch en gekleurd uit, gewoon mooi. Al vrij snel kom je andere soortgenoten tegen waar je mee kunt praten en zie je al snel dat je al snel meer moet gaan doen op het eiland, alleen of met Mina samen. Nog meer ontdekken, en survivalen om te blijven overleven op het eiland. rnrnDe game is zeker iets nieuws. Je verdiend ook punten met de items die je vind en puzzels die je oplost. Als je een puzzel niet verder wilt doen, gaan er punten af. Jammer blijft wel dat ik de eerste game heb gemist en een stuk van het verhaal mis en niet kan zeggen of het veel op de voorganger lijkt of dat er veel vernieuwing is toegevoegd.rnrn

rnrnNatuurlijk is er wel iets nieuws aan de game toegevoegd aan opties en opdrachten, maar ik doel voornamelijk op de omgevingen en manier van spelen. Nieuwe dingen zijn de mogelijkheid de game synchroniseren met je iPhone en een chat-module, beide niet kunnen vinden in het spel. Maar daar speel ik het dan ook niet voor.rnrnScorernrn- Gameplay: 6/10rn- Fun: 6/10 rn- Levensduur: 6/10rn- Graphics: 9/10rn- Geluid: 7/10rn- Originaliteit: 6/10 rnrnReview score volgens de reviewer: 6,6