Games & Tech,  Kids

Review: Laura’s Passie Schoolmysteries (DS) @ Female-Gamers

Eindelijk maak ik kennis met één van de passies van Laura. En een hoop passies dat ze heeft. Deze keer gaat het in de game SchoolMysteries erom dat we samen een oplossing gaan zoeken als detectives.nnnn

rnrnHet beginrnSamen met Laura Spark en haar bal wol, kat, Ozzy zien we brand in het centrum, het gaat om een brand in de bibliotheek op school. Dat is dan ook meteen de eerste zaak waar we ons op storten. De conciërge zou het hebben gedaan, maar is hij niet gewoon onschuldig? Ozzy geeft ook overal zijn mening over. Maar of hij ook altijd gelijk heeft? Zijn uitspraken zijn over het algemeen wel lollig. Fijn is ook dat de game compleet Nederlandstalig is.rnrn

rnrnWat doen?rnSamen doorlopen we de aanwijzingen die op verschillende locaties te vinden zijn. Deze moet je zoeken met een vergrootglas. Je gaat naar verschillende locaties in de stad waar je woont om je onderzoek zo goed mogelijk te doen. De omgeving ziet er leuk en duidelijk uit. Mooie vrolijke kleuren die de omgevingen aangenaam maken. De geluiden die je hoort, zijn voornamelijk omgevingsgeluiden, denk aan het kabbelende water in de rivier of de fluitende vogeltjes in de mooie groene bomen. Met de stylus sleep je Laura en Ozzy naar de volgende locatie in de buurt.rnrn

rnrn(Mini)gamesrnTijdens je onderzoek kom je een aantal minigames tegen, je moet binnensluipen op bepaalde plaatsen in school, die bewaakt worden. Puzzels die je op moet lossen, voorwerpen die je op moet zoeken in een kamer. De game belooft in totaal 48 minigames die je ook nog eens los kunt spelen in het hoofdmenu. De games zijn niet heel erg moeilijk, je kunt ze altijd proberen en daarna overdoen. Je krijgt ook punten voor het voltooien van je opdrachten. Deze punten zijn eigenlijk ervaringspunten waarmee je een steeds betere detective zult worden. rnrn

rnrnVarkensrnNaast de passie van Laura om het schoolmysterie op te lossen, dat uiteindelijk een heel groot mysterie blijkt te zijn, heeft ze nog een passie! Het sparen van knuffelvarkens. Ook houdt Laura zich bezig met haar blog bijhouden. Als er een mysterie opgelost is, krijg je geld en van dat geld koop je knuffelvarkens om je collectie uit te breiden. Bekenden en onbekenden kunnen een bericht op je blog achterlaten over je vorderingen bij het onderzoek.rnrnMijn MeningrnAl met al een erg leuke game, voor jongere meiden. Ondanks dat bij het spelen van dit spel het kleine meisje in mij naar boven kwam, ben ik hier denk ik toch iets te oud voor. Ik denk dat het zeer geschikt is voor meiden die nog op de basisschool zitten of net naar het voortgezet onderwijs gaan. Maar desalniettemin ben ik toch erg nieuwsgierig naar het verloop van het spel en ben ik blij dat ik kennis heb mogen maken met één van de passies van Laura. Zeker een relaxte game om tussendoor te spelen. rnrnScorernrnrn- Gameplay: 8/10rn- Fun: 8/10rn- Levensduur: 7/10rn- Graphics: 8/10rn- Geluid: 7/10rn- Orginaliteit: 7/10rnrnReviewerscore volgens de reviewer: 7,5rnrn