Review: Mystery Tales – Time Travel (NDS) @ Female-Gamers

Een zoek en vind game op de Nintendo DS met daarbij ook nog een verhaallijn, of een versneld spel zonder verhaal, verschillende omgevingen en minigames. Dat allemaal op een klein kaartje die je in je NDS kan stoppen en je Mystery Tales – Time Travel overal mee heen kunt nemen.nnnnJe gaat samen met een Franse schrijfster naar het oude huis van haar overleden tante. Daar eenmaal gekomen stuit je op een dagboek en gaat het avontuur, of in de schrijfster haar geval enige ellende. Door het lezen van het dagboek kom je in verschillende tijdperken terecht en zie jezelf daar maar eens uit te halen. rnrnVerhaalrnEr is veel interactie met de schrijfster, soms kletst ze een beetje teveel, maar vaak wel om je het spel uit te leggen en hints te geven. Ik moet zeggen dat het avontuur je wel te pakken kan nemen en je nieuwsgierigheid geprikkeld word om ermee door te gaan en te weten wilt komen wat er verder kan gaan gebeuren. De schrijfster praat de levels een beetje aan elkaar en jij zoekt wat er gevonden moet worden. Steeds vagere dingen komen er op je pad, verschillende minigames tussen het zoeken door, die je toch steeds kunnen boeien en bezig houden. rnrn

rnSnel spelenrnGeen zin in het verhaal? Neem dan de optie om snel te spelen door. Je gaat langs verschillende kamers om items te zoeken. Dat is heel kort gezegd waar het om draait. Geen wachttijden tot de schrijfster is uitgesproken, gewoon zoeken en vinden! In het menu staat een lijst met voorwerpen die je moet zoeken, vaak als je er één van hebt gevonden staat er een nieuw te zoeken object. Het houd je dus wel even bezig.rnrnMinigamesrnOok bevat de Mystery Tales Time Travel minigames. Er zijn twee verschillende, namelijk Memory en Spreuken. Memory is zoals je het kent, plaatjes die op de kop liggen en de gelijke twee bij elkaar zoeken. Bij de Spreuken mag je al aangeven op welke moeilijkheidsgraad je wilt spelen. Je krijgt op je bovenste scherm een voorbeeld. Op je onderste DS scherm staan in dit eerste geval sterren, die je aan elkaar moet verbinden. Eitje denk je? Ja, wellicht, maar je hebt er wel vingervlugheid bij nodig, de tijd gaat namelijk erg snel voorbij en je stylus mag het scherm niet verlaten, dus niet opgetild worden.rnrn

rnConclusiernHet spel is leuk, het verhaal toch wel boeiend. Wat jammer is, als je de levels niet haalt je opnieuw moet starten, maar de spullen op dezelfde plaatsen liggen en je er dan vrij snel doorheen bent. Ook heb je maximaal twee hints per ruimte, wat erg positief is niet alles is altijd goed te vinden! Je scrollt gemakkelijk door de ruimtes heen met je styles of met je pijltjestoetsen. De omgeving ziet er leuk en vooral afwisselend uit, vele voorwerpen zijn niet meteen herkenbaar en dus lastig te vinden. De muziek begon me al vrij snel op de zenuwen te werken, gelukkig kan dat ook uit. Het menu is uitgebreid en duidelijk, je switcht binnen no-time tussen je beide schermen om bij het menu te kunnen. Op een gegeven moment vond ik het spreukengebeuren iets minder leuk worden, waardoor het een beetje vaag werd. Verder een boeiend verhaal, leuke zoek en vind uitdagingen, goede uitleg erbij, om je toch een tijdje lekker zoet te houden.rnrnScorernrn- Gameplay: 8/10rn- Fun: 8/10rn- Levensduur: 7/10rn- Graphics: 7,5/10rn- Geluid: 5/10rn- Originaliteit: 7/10rnrnTotale score: 7.1