Review: Emily Archer: The Curse of King Tut’s Tomb (PC)v

Als je dol bent op de casual game genre ‘Zoek & Vind’ en ook nog eens dol op Egypte en spannende avonturen? Dan zou deze game wellicht geschikt voor je kunnen zijn. Samen met Emily Archer ga je op zoek naar…nnnn

rnJij bent als Emily ingehuurd om de dood van de echtgenoot van Lady Almina te onderzoeken. Zij heeft het vermoeden dat hij is vergiftigd en jij moet haar helpen. Je reist naar Luxor en start een onderzoek, verzameld aanwijzingen en uiteindelijk de moordenaar bekend te maken.rnrnAls je dol bent op lange verhalen, dan is dit echt een game voor jou. De dialogen tussen de personen op verschillende locaties zijn soms wat langdradig. Gelukkig kan je deze ook snel voorbij gaan. Maar het kan zeker de moeite waard zijn deze toch te lezen om het hele verhaal mee te krijgen. Anders is het maar een gewoon zoek en vind spelletje…rnrn

rnDat is in dit geval ook weer het doel, spullen van je lijstje zoeken en vinden. Je krijgt telkens drie items onder in je scherm die je op moet zoeken. Heb je er één gevonden, dan op zoek naar de volgende. Je hebt beperkte hints en als je daar doorheen bent, dan heb je pech! Dan moet je wel verder zoeken om het laatste item te vinden voor je verder kan gaan.rnrnJe komt een aantal keer op dezelfde plaatsen terecht. Dit kan iet wat in je voordeel werken, omdat je een aantal items makkelijker kan vinden. De items die je moet zoeken zijn niet erg origineel. Je krijgt regelmatig dezelfde voorwerpen wat ik erg jammer vind. Alsof de makers niet erg creatief ingesteld waren en zich er makkelijk vanaf maken.rnrn

rnOndanks dat zijn de levels mooi om naar te kijken en soms verrekte lastig om de voorwerpen te vinden. Al snel kwam ik achter een trucje. Omdat je telkens maar drie voorwerpen krijgt om te zoeken en je moet er nog een stuk of acht, dan ga je even terug naar het hoofdmenu en dan weer terug om verder te zoeken. Je krijgt dan eerst nieuwe items om te zoeken. Zelf vond ik dat wel handig en kwam ik de andere voorwerpen vanzelf tegen.rnrn

rnHet verhaal speelt zich af in de jaren ’20 en dat gevoel krijg je er ook wel bij in een aantal levels. Het wisselt wel af, de ene keer ben je in een woonomgeving, dan weer in een tombe. Naast het verhaal en het zoeken en vinden van voorwerpen krijg je tussendoor ook puzzels die je op moet lossen. rnrnJe kan Emily Archer: The Curse of King Tut’s Tomb een uur gratis spelen op de website van denda.com.rnrnScore:rnrn rnGameplay: 6/10rnFun: 6/10rnGraphics: 6/10rnrnTotaalscore volgens reviewer: 6.0