Review: Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies (3DS) @ Female-Gamers

Voor Female-Gamers.nl heb ik een review mogen schrijven over Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies. Een game die ik normaal niet zo gauw aan zou schaffen, maar door deze review ben ik er wel anders tegenaan gaan kijken. Altijd al willen weten hoe het is om deel te nemen aan een rechtszaak? Verdachten verhoren, bewijsstukken verzamelen en beoordelen, iemands onschuld bewijzen of juist schuldig bevinden en ook nog eens OBJECTION! willen maken? Dan zou Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies wel iets voor je kunnen zijn.nnnn

rnLezen, heel erg veel lezen werd mij als nieuwkomer in de Phoenix Wright serie verteld. Hoewel ik van het snelle doorklikken ben als je ook maar iets moet lezen was ik nu natuurlijk voorbereid. En hoewel ik af en toe dacht, zucht nog meer lezen, viel het eigenlijk wel mee. Al snel werd ik meegenomen in het verhaal en was het eigenlijk alsof ik een spannend boek aan het lezen was. rnrn

rnPhoenix Wright is een game afkomstig van Capcom en dit is inmiddels het het vijfde deel in de reeks. Hoewel de hoofdpersonages ook in eerdere games voorkomen voelt het voor mij als nieuweling in de Phoenix Wright serie niet vreemd aan. Het is altijd afwachten hoe een opvolgend deel aansluit op de voorgaande versies. Dus is het voor iedereen mogelijk om zo in te stappen!rnrn

rnSluit je aan bij de Wright Anything Agency en help Phoenix Wright, Apollo Justice en Athena Cykes (nieuwkomer aan het advocatenfront) met haar ‘Widget’ vriend (waarmee ze de emoties van mensen goed kan inschatten) de waarheid naar boven te halen.rnrn

rnJe krijgt eerst een verhaal te zien opvolgend door de karakters uit de game die dan beginnen te spreken. Deze karakters zijn in een manga-achtige stijl getekend en komen middels het 3D effect van je scherm afspatten. Ik ben geen 3D fan en gelukkig kan je het ook heel goed in 2D volgen. Tenslotte heb je een hele hoop leeswerk te doen om kennis te maken met de advocaten en de stap naar de rechtszaal te nemen.rnrn

rnTegenover je heb je een bijdehante advocaat die je steeds meer op de zenuwen begint te werken. De overdreven uitspraken en reacties halen het bloed onder je nagels vandaan, volgens mij gaat dit in het echt ook zo. Als doorklikker in games vroeg ik me ook al snel af wanneer ik eindelijk eens iets mocht gaan doen, behalve lezen. Eigenlijk is het lezen dus ook al iets, want je moet op de uitspraken letten van getuigen, kloppen deze met de bewijsstukken die zijn geleverd? Zodra je een vermoeden hebt dat iets niet klopt druk je op de knoppen en schiet er een Objection door de virtuele rechtszaal. Heb je het mis, geen paniek, dan start je dit deel opnieuw en moet je weer extra goed opletten wat er gezegd word. rnrn

rnOndanks dat ik het linken van de getuigenissen en bewijsstukken niet altijd even goed had en dit regelmatig opnieuw kon doen heb ik me wel goed weten te vermaken. Ondanks het vele lezen is Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies zeker een aanrader. Deze titel is alleen te koop in de Nintendo eShop.rnrnPatricia’s Score:rnrnGameplay: 9/10rnFun: 8/10rnLevensduur: 7/10rnGraphics: 7,5/10rnOriginaliteit: 8/10rnrnMijn score: 7,9