App Review: Super Barista (iOS) @ Female-Gamers

Een nieuwe game voor mijn iPad is altijd welkom. Zo heb ik voor Female-Gamers een nieuwe time-management mogen reviewen. Mijn review kan je hieronder lezen.

Ik ben niet vies van een leuke time-management game en heb de nodige games van dit genre al versleten. Maar Super Barista is een ware uitdaging! Het gaat niet om een gewoon spelletje spelen waarin je wat mensen moet bedienen in een koffieshop maar we gaan naar de ruimte toe!

Bij het starten van de game op mijn iPad krijg je een aantal leuke prijzen te zien die het team heeft mogen ontvangen, denk aan een prijs voor het vaak uitstellen van de deadline of de lancering van de game. Leuk gedaan, ik hou van dit soort zelfspot!

img_super_barista01

Ik zit in een ruimtevoertuig en stuur naar een planeet om daar aan de slag te gaan. Er zijn verschillende planeten maar deze zijn nog voorzien van een slotje en kan ik ook nog niet naar toe. Gelukkig start ik met een tutorial, deze is ook nodig anders had ik echt niet geweten wat ik zou moeten doen. Het is dus de bedoeling om de buitenaardse wezens te bedienen en te voorzien van een kopje koffie. Dat is de basisuitleg het is nog iets uitdagender.

img_super_barista03

De wezens starten vanuit een groen vierkant en stoppen als ze de rode vierkant passeren maar nu moet ik dus zorgen dat ze voordat ze bij het rode vakje komen een kopje koffie hebben gehad. Dat doe ik door op een geel vierkant een koffiemachine te plaatsen en alle gele vlakken binnen het bereik van de machine te vullen met tafeltjes. Elk type wezen heeft de voorkeur voor een bepaald kopje koffie en is het nu starten en te zorgen dat iedereen een kopje koffie naar wens krijgt.

img_super_barista04

Iedereen heeft een eigen tempo en ik moet de snelle gasten dus ook snel onderscheppen. Is er geen lege tafel? Dan lopen ze door en bij drie doorlopers is het voorbij en kan ik opnieuw starten. Dat weet ik omdat ik dit regelmatig heb moeten doen, het is dus een leuke uitdagende game om te spelen.

img_super_barista05

Het idee is leuk, diverse wezens met verschillende snelheden die een kopje ruimtekoffie willen drinken. Het uitdagende is dat het echt lastig is om iedereen te voorzien van een tafel en koffie voor ze weer van het pad aflopen voorbij het rode vlak. De game heeft onlangs een update gehad en er zijn meer levels aan toegevoegd, blijkbaar lukt het mensen om toch alle levels op de verschillende planeten te voltooien.

img_super_barista02

Door het maken van diverse combinaties als vijf wezens tegelijk te voorzien van een warm drankje verdien je extra punten. Naast het stressen om iedereen te voorzien van koffie zit er ook een wat rustgevende kant aan de game collecters kaarten. Je verdient zo nu en dan wat kaarten en natuurlijk is het de bedoeling om de hele collectie te verzamelen. Leuke wezens staan op de zo’n 200 kaarten die door gast-artiesten getekend zijn.

Ik ben dus nog even zoet want ondanks al mijn ervaring in de time-management wereld is dit een game die ik nog lang niet uitgespeeld heb. De app is voor €1,99 te downloaden in de iTunes Store en dat is zeker de moeite waard. Plan gewoon een treinreis om in alle rust Super Barista te spelen want die tijd heb je nodig!