Vakantie,  Weekendje weg

Vakantie augustus 2007 Texel

Wat uit zou lopen op een lekker weekje vakantie (okay een klein weekje) is een weekend geworden. Ondanks dat het een weekend was (dat veel te snel voorbij ging) hebben wij (Bart, Pepper en ik ons uitstekend vermaakt! Hopelijk de anderen die er waren ook) Het was droog, af en toe bewolkt, af en toe zonnig en niet te koud! We hebben van alles gedaan en het blijkt dat er nog giga veel meer te doen is op Texel!nnnnWe zouden eerst dinsdags naar Texel gaan, alleen werd dat vrijdag omdat ze geen mooi weer voorspeld hadden. De zus (Inge) van Bart, haar vriend (Johan), Bart’s nicht (Evelien), haar man (Wesley), zoontje (Gijs) en hun hond (Murdock, hoop dat ik het zo goed typ) waren al wel met tent en vouwwagen naar Texel gegaan. Achteraf bleek dat ze dus wel wat druppels regen hebben gehad maar verder mooi weer. Ja, weet alles maar van tevoren hé. We hadden de boot van half net gemist, er stond een giga lange rij wachtende auto’s om op de boot te gaan. Nou ja, dan maar een uurtje wachten. Maar het bleek dat er elk half uur een boot vertrok, hadden wij even mazzel! Ja, dat hadden we inderdaad want we waren de laatste auto die mee kon op de boot!! Zo waren we lekker eerder op het eiland.rnrn

rn
rnToen we nog in de auto zaten op weg naar de boot kregen we telefoon van Bart zijn werk. Bart moest maandag werken, dus het zou een korte vakantie worden deze keer. Niet lang nadat we op onze bestemming waren (stuk land bij een boer) zijn we naar een ijsboerderij geweest. Nou een ijsje kan er altijd in, maar deze waren zo ongelofelijk lekker!! Vrijdag avond hebben we lekker van de BBQ gegeten. Voor mij was het wel even weer omschakelen naar het slapen in een tent en het hele kamperen, dat ik in eerste instantie een aantal jaar terug afgezworen had. Maar het was wel te doen. De zon ging rond een uur of 9 s’avonds onder en ik wilde daar een paar foto’s van maken. Het was helaas bewolkt, maar heb wel een paar leuke foto’s gemaakt. rnrn
rn
rnZaterdag ochtend werden we op tijd wakker gemaakt door Gijs. Hij ging eerst naar Johan en Inge, maar kwam even later ons ook uit onze slaap halen door boe te roepen. Een poging om ons onder de deken te verstoppen was mislukt, hihi. Tijd voor een ontbijtje en de plannen voor die dag werden besproken. Het was bewolkt, winderig en droog! We zouden gaan vliegeren op het strand. Zo gezegd zo gedaan. De honden hebben zich kapot gerend, ze konden lekker los lopen. De mannen waren met de vlieger aan het vliegeren en de dames liepen er achteraan om uiteindelijk op een stukje strand neer te ploffen. De honden vonden de vlieger interessant. Murdock vooral, hij rende er de hele tijd achteraan. Het was lekker even uitwaaien op het strand. rnrn
rn
rnDie middag ben ik met de mannen (Bart, Johan en Wesley) mee geweest naar de kartbaan. Een buitenbaan! De zon begon er al behoorlijk door te komen en het werd best lekker weer. Ik weet dat als Bart gaat karten dat hij altijd wint die ervaring scheen Wesley ook te hebben, dat kon nog wel eens spannend worden. Nadat de mannen waren ingestapt kon ik mijn functie als reporter innemen, ik ging mijn best doen wat foto’s te maken, met de camera van Wesley en Evelien. Ik hoop dat ze aardig gelukt zijn! Er waren leuke inhaal pogingen en een aantal botsingen. De eerste ronde won Wesley en de tweede ronde won Bart. Wat zo jammer is, is dat de karts zo verschillend zijn de ene gaat gewoon sneller dan de andere. Dat is echt heel erg jammer. Bart en ik zijn die middag nog even in het centrum geweest. rnrn
rn
rnZondags begon hetzelfde ochtendritueel zoals die de hele week al was. Rond de klok van half 8 kwam Gijs er weer aan om ons wakker te maken. Het ontbijt kwam wel snel tot een einde omdat het begon te sputteren, dit was gelukkig van korte duur! We zouden die dag naar Ecomare, naar de zeehondjes, gaan. Ze zouden om 11 uur gevoed gaan worden, dus wilden we er ook dan zijn. Na even rond gekeken te hebben werd er rondgeroepen dat de zeehonden zo wat te eten zouden krijgen. Niet alleen de zeehonden hadden het door er waren ook een aantal brutale meeuwen die een stuk vis probeerden te pakken. Sommige zeehonden konden op de rand komen en kregen dan een stukje vis, was heel leuk om te zien. En sommige probeerden het en lukte het ook. Na het voeren zijn we het gebouw in gegaan en hebben daar even rond gekeken, daar konden we ook veel zien, veel over de beesten die in de zee leven tot echte levende vissen. rnrn
rn
rnHet weer werd steeds beter en de middag hebben we op de camping doorgebracht. Lekker lezen, rondhangen en vooral niets doen en van de zon genieten. Zo hebben we toch nog een beetje kleur weten te kweken op onze bleke koppies! We gingen op tijd eten omdat Bart en ik met de boot moesten en natuurlijk nog een stuk moesten rijden. Na het eten zijn we nog naar de ijsboerderij geweest. Lekker een ijsje gegeten en op de trampoline gesprongen. Daarna zijn we naar de camping gegaan hebben we onze spullen in de auto gesmeten en ons klaar gemaakt voor onze terug reis. We zouden naar Apeldoorn gaan omdat Bart op kantoor moest werken. Op naar de boot, we moesten nog opschieten ook we waren iets aan de late kant. Maar we waren alsnog op tijd om de boot te halen en waren alweer op weg naar het vaste land. rnrn
rn
rnEn zo kwam er een einde aan ons weekendje Texel, die zeker weten eens voor herhaling vatbaar is. Om de foto’s duidelijker te zien die op deze pagina voorkomen verwijs ik je door naar het foto-album:rnrnKlik hier om naar het Weekend Texel augustus 2007 Foto-album te gaan.