Challenges,  Vakantie

30 DBC – Dag 27: Mijn mooiste/leukste vakantie

Wat een lastige vraag vind ik dit weer hoor want ik ben inmiddels al 37 lentes jong en ben al heel wat keren op vakantie geweest. Hoewel ik het overgrote deel op een camping stond heb ik toch een aantal keer een trip naar het buitenland mogen maken. Wat de mooiste en leukste dan is? Phoe..

We stonden tot mijn ongeveer mijn 16e op een camping, de Fruitberg in Onnen/Haren. Elke zomer kwamen dezelfde mensen naar hun eigen stacaravan en vierden we met ons allen vakantie. Er was een zwembad en een grote speeltuin een zandpad naar het bos (appelbergen) waar je lekker kon wandelen. Ook was er in de zomervakantie een recreatieteam om de kids te vermaken met diverse spellen en activiteiten.

Elke zomer waren wij van de partij en speelden we in de speeltuin, met mooi weer hingen we in het zwembad en bij slecht weer bij iemand in de caravan of zodra de ‘kantine’ open was hingen we daar wat rond. Dat was altijd wel dolle pret en daar heb ik ook mijn mooiste herinneringen aan. We zijn ook wel dagjes weggeweest en hebben onze eigen caravan toen verruild voor een vakantie naar het zuiden van het land.

Na die tijd hebben we nog op Grunostrand gestaan in Harkstede en ondanks dat het er leuk was, kon er niets tippen aan onze tijd op de Fruitberg! Bij Gruno was er ook een waterskibaan en daar hing ik veelal rond. Uiteindelijk ben ik zelf ook gaan waterskien en vond dit best heel leuk, zeker toen ik een sixpack aan het ontwikkelen was. Aan de andere kant kreeg ik te maken met spieren waarvan ik het bestaan niet eens kende. Ook dat was wel een leuke periode.

Ik ben ook wel naar het buitenland geweest, naar Spanje Lloret de Mar met de bus. Dat was echt niet tof 28 uur in de bus, wagenziek, niet kunnen eten.. Het appartementen complex was okay-ish, gelukkig was het dichtbij het strand. Mijn eerste vakantie ver weg van huis van mijn mama, hihi! Ik ben ook nog in Turkije geweest, ik weet zo uit mijn hoofd even niet meer waar dit ook alweer was! Maar het was vlak na een hittegolf en niet eens heel erg druk. Veel appeltjesthee gedronken! Hier was het hotel dubbel geboekt, dus kwamen we in een luxere terecht aan de overkant van de straat. Dan nog een keertje Benidorm in Spanje, ook weer dichtbij het strand, maar ook weer dichtbij de bergen. Als het onweerde hoorde je de boel rommelen zo hey, niet normaal!

Met Bart ben ik nog naar Duitsland geweest, naar Hannover en Dinoworld. Als je op de link klikt die ik net noemde kan je het nog teruglezen hoe we deze vakantie hebben gehad! In de items staan ook de linkjes naar de andere dagen dat we er rond hebben gebracht.

Ook zijn we nog in Belgiƫ geweest waar de opa en oma van Bart een jubileum te vieren hadden en een groot landhuis hadden gehuurd. Ik weet het nog wel, Lieke die net 3 maanden en een beetje oud was.

En dan alle vakanties met Bart, familie, ons gezin. Als mijn kinderen het naar de zin hebben, dan zit het voor mij ook snel goed. Ik ga graag uitstapjes maken, dingen zien en ontdekken. En als er een zwembad in de buurt is, dan komt alles helemaal goed!

Wie weet moet de mooiste en leukste vakantie nog gaan komen? Voor nu gaan we lekker de vakantieparken als Landal en Center Parcs in Nederland af met ons gezin!